Wednesday, January 10, 2007

Inleiding

Wat is dit voor weblog?

Deze blog is gestart om gebed en gebedswerk te ondersteunen, om mensen te inspireren en op weg te helpen met gebed. Daarvoor zullen op deze blog artikelen, resources en links geplaatst worden. De primaire focus ligt bij studenten in Utrecht, maar op deze blog is alles uiteraard "free for all to see".

Op dit moment is deze blog representatief voor drie of vier gebedstrio's en -groepjes, zo'n vijftien bidders, een vierkoppig kernteam, en een hoop wilde plannen. We zijn begonnen met één gebedsgroepje van vier studenten. Het is mijn hoop dat deze blog als platform kan dienen voor een groeiende groep bidders, gebedstrio's, -groepen, -huizen en -initiatieven. In ieder geval willen we onze resources delen op het vlak van gebed, gebedswerk, en alles wat daarmee te maken heeft. Wie weet wat de toekomst verder brengt.

Ik wil van deze blog overigens geen soloproject maken, dus ben ik nog steeds op zoek naar gast- en co-schrijvers, en naar mensen met goede ideeën, snijdende kritiek of andersoortige input. Reageer dus met een gerust hart!

(laatste update: 30 april 2007)

2 comments:

Anonymous said...

Hallo gebedstrio,

Ik ben via via op jullie terecht gekomen. O.a. de blogger van thelordismyshepherd.punt.nl heeft me persoonlijk over jullie blog verteld.

Zelf ben ik ook student en begin zelf steeds meer de zin van samenwerking met christenen binnen de verschillende denomenaties in te zien.

Op dit moment onderhou ik meerdere blogs, waarvan een deel een collectief karakter heeft. Iedereen kan via e-mail een artikel of andere dingen posten. De nieuwste en naar mijn idee de beste is "the Living Gospel Community" (livinggospel.punt.nl).

Het doel van de blogs als Living Gospel Community en Waarom-ik-geloof zijn om christenen in Nederland te steunen, te informeren, te amuseren en soms ook te bekritiseren. Hieruit ontstaan meestal interessante initiatieven.

Het zou interessant zijn als jullie een kort verhaaltje sturen met foto's enzo van wat jullie doen op de faculteit. Misschien hebben jullie nog filmmateriaal op U-tube of Google.Video.nl waar je naar kunt verwijzen.

Laat even wat horen.

Veel wijsheid en zegen toegewenst.

Gr. Vincent
(WIG/LGC)

Gijs said...

Hoi Vincent,

Leuk om van je te horen! Helaas heb je geen mailadres achtergelaten waarheen ik een verhaal zou kunnen sturen. We hebben overigens geen foto's of filmmateriaal. Groeten,

Gijs