Thursday, February 8, 2007

Een paar huishoudelijke mededelingen

Tot mijn schrik ontdekte ik gister dat het alleen mogelijk was voor leden van Blogger om te reageren op deze blog. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik heb het aangepast.

Verder ben ik er op mijn persoonlijke blog op gewezen dat ik min of meer negatief leek te doen over twee Rooms-katholieke pastores waar ik onlangs een gebedstijd mee heb gedeeld. Dat was niet mijn bedoeling, ik probeerde vooral een weergave te geven van mijn ervaring, en die is sterk gekleurd door mijn eigen achtergrond en karakter. Daarom heb ik een disclaimer toegevoegd met verdere uitleg.

Tot slot goed nieuws vanuit onze faculteit: afgelopen woensdag hebben we met acht theologiestudenten gebeden. Ik zeg 'we', maar eigenlijk had ondergetekende zich verslapen en stond Alette er alleen voor. Ze heeft een goede tijd gehad met zeven nieuwe bidders, en iedereen was erg enthousiast. You go, girl! Er wordt over gedacht om een derde groep te beginnen, bijvoorbeeld op vrijdag (zelfde tijdstip), en zelfs het starten van een vierde groep komt in zicht.

Voor een vierde groep, en voor groepen die nog weer daarna gestart kunnen worden, zoeken we nieuwe gebedsleiders of groepsleiders (gebedsgroepleider is zo'n mond vol). Het is een leuke rol om te vervullen. We bieden een stukje training en een stukje coaching aan, en groepsleiders-in-spe krijgen ruimte om te oefenen in het houden van een inleiding en het leiden van een bijeenkomst. Het klinkt misschien wat zwaar, maar dat is het niet. Het is wel belangrijk om te investeren in nieuwe leiders voor nieuwe groepjes, zodat ieder trio of groepje in goede banen geleid kan worden.

1 comment:

Anonymous said...

gaaf gijs! 8 mensen dat is echt veel! ik zou me wel willen aanmelden, maarja misschien ben ik daar wat te biomedisch voor..? haha nee grapje, zucht misschien ga ik toch in utrecht studeren :p